یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است بیانیه جنبش مطالبه در حمایت از خیزش‌های اعتراضی| اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید حذف شود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند آیت‌الله علم‌الهدی: هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است| سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی لیبرال دموکراسی غرب دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد اسامی کاندیدا‌های شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس تصاویر پهپاد‌ها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم
سرخط خبرها

بازگشایی کنسولگری عربستان در مشهد به‌زودی| دنبال مذاکره برای مذاکره نیستیم| موضع نظام در رابطه با آمریکا مشخص است+ فیلم

  • کد خبر: ۱۷۱۲۶۶
  • ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
بازگشایی کنسولگری عربستان در مشهد به‌زودی| دنبال مذاکره برای مذاکره نیستیم| موضع نظام در رابطه با آمریکا مشخص است+ فیلم
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان آخرین اخبار از بازگشایی سفارت عربستان‌سعودی در ایران، مذاکرات رفع تحریم‌ها و گفتگوها میان ایران، افغانستان و جمهوری آذربایجان را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه درباره مناسک حج اظهار داشت: امیدواریم که کنگره حج امسال با شکوه هر‌چه تمام‌تر و با فضایی مناسب برای تقویت همدلی بین آحاد امت اسلامی برگزار شود و ما شاهد بازگشت سلامت همه حج گزاران به کشورشان باشیم.

وی افزود: خدا را شکر امسال حج‌گزاران ایران اسلامی هم در جمع بزرگ حج گزاران حضور دارند و دستگاه دیپلماسی هم تلاش‌های مجدانه خودش را انجام داده تا حجاج در زمان مقرر حضور پیدا کنند. خوشبختانه با همکاری خوب مقامات عربستان شاهد مراسم خوبی بودیم. وزیر خارجه هم تلاش‌هایی را در این زمینه انجام دادند. گفتگو‌های وی و مقامات ذی‌ربط برقرار است تا هم تسهیل کنیم و هم اگر مشکلات خاصی وجود دارد بتوان برطرف کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با بیان اینکه موضع نظام در رابطه با آمریکا کاملا مشخص است، افزود: تا وقتی که نگاه و رفتار دولت آمریکا نسبت به ایران به طور بنیادین تغییر نکند نگاه ایران به آمریکا نیز تغییر نخواهد کرد.

کنعانی با بیان اینکه بازداشت افراد بخاطر دور زدن تحریم‌های آمریکا ظالمانه است، گفت: دولت ایران تلاش‌های لازم برای آزادی زندانیان ایرانی خارج از کشور انجام داده و موفقیت‌های زیادی نیز حاصل شده است. در زمان اجرای تفاهمات برای آزادی زندانیان، دولت آمریکا در تصمیم گیری نهایی دچار مشکل شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در تشریح جزئیات جدید از مذاکرات علی باقری با مورا و مقامات سه کشور اروپایی، اظهار داشت: یکی از محور‌های مذاکرات، مسیر مذاکرات رفع تحریم‌ها بود و فضای مذاکرات هم جدی بوده و هم مواضع ایران به طور صریح بیان و دیدگاه‌های طرف مقابل نیز شنیده شده است.

کنعانی با تاکید براینکه به‌دنبال مذاکره برای مذاکره نیستیم، خاطرنشان کرد: گفتگو‌ها با هدف نتیجه گرفتن از مذاکرات و احقاق حقوق ملت ایران ادامه خواهد یافت. باید ببینیم طرف آمریکایی برای ترک سیاست‌های غیرسازنده خود اراده لازم را دارد یا نه.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین درباره آخرین اخبار از مذاکرات با دولت افغانستان و حق‌آبه ایران اظهار داشت: دولت افغانستان باید به طور عملی در خصوص حقابه ایران اقدامات لازم را انجام دهد. مقامات دولت افغانستان بر حقابه ایران تاکید داشته و آن را به رسمیت می‌شناسند.

کنعانی با بیان اینکه مقامات دولت افغانستان بر کم‌آبی و خشکسالی تاکید دارند، افزود: گفتگو‌های ایران و افغانستان در خصوص حقابه ایران از هیرمند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به روند تلاش‌های دیپلماتیک بین ایران و آذربایجان خوشبین هستیم، گفت: روند مذاکرات ایران و آذربایجان روند مثبت و خوشبینانه‌ای است. ارتباطات کنسولی ایران و آذربایجان در گفتگوی دیروز وزرای خارجه دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره تحولات روسیه گفت: ما تحولات داخلی روسیه را یک موضوع داخلی می‌دانیم. وزیر خارجه ایران در گفتگو با همتای روسی خود تاکید داشته که ایران مخالف مداخله خارجی در امور داخلی کشورهاست و این اصل مورد تاکید جمهوری اسلامی است.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه با بیان اینکه حضور بیگانگان در منطقه هیچگاه کمک‌کننده نبوده است، تاکید کرد: کشور‌های منطقه خود می‌توانند با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را تامین کنند.

کنعانی با اشاره به اینکه مقدمات گشایش سفارت عربستان در ایران فراهم شده و به زودی شاهد این اتفاق خواهیم بود، گفت: کنسولگری عربستان در مشهد نیز به‌زودی گشایش می‌یابد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با اشاره به جنایات گروهک تروریستی منافقین اظهار داشت: ما در جهت پیگیری جنایات سازمان منافقین اقدامات حقوقی و سیاسی زیادی انجام داده و پیگیری‌ها ادامه خواهد یافت. ماهیت سازمان منافقین کاملا روشن بوده و کارنامه‌ای کاملاً سیاه و روشنی دارد.

کنعانی با تاکید براینکه ماهیت تروریستی سازمان منافقین بر کسی پوشیده نیست، اضافه کرد: سازمان منافقین برای میزبان خود هم می‌تواند خطرناک باشد. میزبانی از رهبران منافقین و اعضای آن توسط برخی کشور‌ها و خاصه دولت آلبانی را محکوم می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه آمریکا از یک سو درخواست مذاکره مستقیم می‌کند و از سوی دیگر همچنان تحریم می‌کند، اظهار داشت: این یک تناقض آشکار است. تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران هیچگاه به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. دولت آمریکا به سیاست تحریم‌ها علیه دولت‌های دیگر اعتیاد پیدا کرده و تحریم به یک ابزار در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده که مردود است.

کنعانی با تاکید براینکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا عملا به نتایج مورد نظر این کشور ختم نشده است، تصریح کرد: تحریم‌های یکجانبه آمریکا ملت ایران یک اقدام کاملا غیرقانونی و ظالمانه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه دولت‌های اروپایی قطعا از استمرار استفاده از ابزار تحریم ضرر خواهند کرد، گفت: روند اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران روند بی‌نتیجه و باطلی است.

کنعانی همچنین درباره موضوع آزادی حمید نوری، اظهار داشت: آزادی حمید نوری را با جدیت دنبال می‌کنیم. دادگاه تجدیدنظر حمید نوری خیلی طولانی شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->